Turystyka to ważny sektor niemal każdego kraju. Otwarcie na turystów z wielu krajów może wspomóc budżet miasta czy państwa. Niebagatelna jest w tym przypadku rola tłumaczeń i tłumaczy.

Turystyka to jedna z tych branż, które mogą się rozwijać niezwykle prężnie. Co roku wybitni specjaliści piszą o najpopularniejszych kierunkach, o nowych atrakcjach, o zarabianiu na turystyce. Warto zaznaczyć, że jeśli chodzi o rozwój turystyki, odpowiednie tłumaczenia okazują się niezwykle pomocne. Dzięki tłumaczeniom reklam, tablic informacyjnych (na przykład na lotniskach), kart menu, regulaminów hotelowych czy też ekspozycji muzealnej, turysta niezaznajomiony z językiem urzędowym kraju, w którym przebywa, będzie czuł się swobodniej. To zwiększa szansę jego powrotu – albo przyjazdu jego rodziny czy znajomych.

Ostatnio na turystów otworzyła się Czarnogóra. To nowy kierunek turystyczny dla tych Europejczyków, którzy poznali już uroki greckiebułgarskie czy chorwackie i chcieliby odkryć nowe miejsca, gdzie mogliby spędzić udane wakacje. W Czarnogórze pojawili się Skandynawowie, a także turyści z Europy Zachodniej. Najliczniejszą grupę stanowią turyści rosyjscy (26% wszystkich przyjazdów) oraz serbscy. Rosjanie są pożądanymi turystami – wydają oni najwięcej (ok. 104 Euro dziennie). Czarnogóra przyciąga też tureckich i chorwackich turystów, którzy korzystają ze zorganizowanych wycieczek na wybrzeżach. Można też spotkać turystów chińskich czy arabskich.

Jak wynika z danych ekonomicznych, tylko w czerwcu bieżącego roku Czarnogórę odwiedziło aż 144 tys. turystów (to o 11% więcej niż w ubiegłym roku). Następne dwa miesiące przyniosły 22% wzrost przyjazdów. Taka popularność nie byłaby możliwa, gdyby Czarnogórcy nie zainwestowali w sieci hotelowe czy nie wybudowali obiektów o wysokim standardzie (jeszcze w tym roku planuje się otwarcie 2 tysięcy mniejszych i większych znakomitych hoteli czy pensjonatów).

Turystyka to ważna gałąź czarnogórskiej gospodarki. Ma 23% udziału w PKB i daje pracę 30% zatrudnionych. Rząd ma w planach zwiększenie udziału branży w PKB do 30%. Czarnogórę reklamuje się jako kierunek spełniający oczekiwania wymagających turystów. Oczywiście, aby ta kampania przyniosła spodziewane efekty, konieczna będzie pomoc tłumaczy!

Źródło tekstu i grafiki: https://www.rp.pl/Biznes/308059984-Czarnogora—odkrywanie-nowych-kierunkow.html