Turcja – czyli Türkiye
Turcja rozpoczęła promowanie nowej marki kraju. To rezultat decyzji rządu w oficjalnej korespondencji z innymi państwami. M.in. na potrzeby eksportu Turcja będzie używać nazwy „Türkiye” zamiast „Turkey”.
Turcja ruszyła z nową kampanią promocyjną: „Hello Türkiye”. Ma ona na celu przedstawienie nowej marki kraju na arenie międzynarodowej. Chodzi o spopularyzowanie oryginalnej nazwy kraju w miejsce angielskiej. Akcja odbywa się pod patronatem Biura Komunikacji Prezydenta Turcji. To wynik wcześniejszej decyzji rządu. Od teraz w oficjalnej korespondencji z innymi państwami, instytucjami państwowymi, organizacjami na potrzeby eksportu będzie używać nazwy „Türkiye”.
Na stronach internetowych, na oficjalnych fanpejdżach w mediach społecznościowych pojawił się też film promocyjny. Zagraniczni turyści przebywający w różnych częściach kraju machają do widzów i mówią: „Hello Türkiye”. Jak tłumaczy dyrektor Biura komunikacji prezydenta Fahrettin Altun, w ten sposób influencerzy z różnych krajów świata promują nową nazwę w swoich mediach społecznościowych, we własnym języku i wymawiając nazwę z własnym akcentem.
Te działania mają także charakter ekonomiczny. Doprowadzą do wzmocnienia identyfikacji marki kraju i jego reputacji na arenie międzynarodowej. Jak zaznacza dyrektor, Turcja rozwinęła się w silne państwo, które nie tylko korzysta z produktów wytworzonych za granicą, ale także je produkuje i ustawia zasady i definicje.
Warto przypomnieć, że w przypadku takich inicjatyw – o zasięgu międzynarodowym – duże znaczenie mają także tłumaczenia. To dzięki tłumaczeniom (na przykład tablic, opisów ekspozycji muzealnych, a nawet kart menu) można ułatwić turystom poruszanie się po danym kraju. Można się spodziewać wzrostu zapotrzebowania na tłumaczenia z języka tureckiego.
Źródło tekstu i grafiki: https://turystyka.rp.pl/nowe-trendy/art19288031-turcja-mamy-juz-taka-marke-ze-nie-musimy-byc-turkey-teraz-jestesmy-tuerkiye